söndag 20 november 2011

Effektivt

Ja nu har ännu en helg svischat förbi.

Fredagen var det morfar som kom upp men en massa möbler som vi ska ha i Utaåt. Kunde dock inte flytta in allt där nu när vi har hyresgäst. Så det är tur vi har några gods att fylla upp.
Kvällen gick fort mot sitt slut och ingen fredags middag påbörjad. Då ringer Marika och vill ha sällskap på grillen och vi var väldigt lätt övertalade. Mycket bra ide!
När vi kommer hem märker jag att sondre är väldigt blank på ögonen och känns varm. Tog temp och visar 39.4. Vad är detta tänkte jag...
Lördag morgon kom det var min dag för sovmorgon. Sov otroligt länge, halv 10 kom min älskade supersöta unge tassades upp för trappan och skuttar upp i sängen och myser ner sig några få sekunder som han kunde undvara sin kära mor.
Sverre hade feber kontrollen på morgonen och den visar 38.0. Känns ju åt rätt håll iaf. vi tog lång sen frukost och packar i bilen för att åka till SS där morfar och gammelmorfar befinner sig för lite helg jobb med relaxen på susgården. Jag och Sverre hade 1/3 älg att stycka och packa som skulle ner till Borlänge.
På kvällen var Sverre på after beer som höll till på lodjuret med ett gäng gubbar. Jag och sondre hade morfar för oss själva en stund innan han skulle bege sig tillbaka till bolanche.
Idag var det ingen sovmorgon så vi fick ut mycket mer av denna dag. Storstäders huset innan frukost. Skönt för då var det gjort. Efter frukost myste vi tillsammans med varsin kopp kaffe och sondre en kopp mjölk. Sverre hade hunnit vara iväg en sväng upp på fjället för nån timmes jobb. Jag satte sedan igång med sondres favorit bröd som han vill ha till frukost på helgerna och under jäsnings processen bakade jag några pepparkaks plåtar av degen jag fått uppkört från mormor. Världens bästa pepparkaksdeg.
Sverre och sondre har varit ute med onkel och åkt traktor. 2 nöjda pojkar som kom hem sen. Johan lyckades få med Sverre på ett sandningsuppdrag till sötvattnet och tillbaka. Plus uppfyllning i särna och sen hem. Själv har jag stökat undan i käket efter allt bestyr och sitter nu i soffan 5 min (mycket nöjd av min effektiva insatts) innan det är dags att krypa ner i nybäddat och doften av nytvättade kläder och städat hus.


// F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar