lördag 12 november 2011

Veckorna som varit

För ca 2 veckor sedan började Sondre bli förkyld. Han var hemma någon dag och sen pigg och glad och redo för dagis. Men för en vecka sedan när ajg hämtade honom på dagis för att sedan åka ner till Borlänge lver helgen märkte jag att han var olik sig. Kommer ner till Borlänge och tar temp på honom, 40.4. Då var det bara att få i honom vätska och alvedon. Den höll i sig länge.
Vi åkte ner till Borlänge för att träffa älskade kusin Tindra som var hos mormor på höstlov. Eftersom vi redan var nere i Borlänge så passade jag på att uträtta alla ärenden jag hade förberett mig på medans mormor och morfar fick ta sig an Sondre. Skulle öven leverera massa älgkött vi har sålt till dom närmaste. Tindra lekte mest med sin kompis Jennifer men några minuter fick vi allt mysa med henne.
För några veckor sedan var det Perfect home party hos Marika. Då investerade jag i en skit fin kruka. Stor maffig och allmänt unik. Den var jag självklart tvungen att ha någon maffig unik blomma till. Tro mig jag fann den :) En jätte stor murgröna med form av ett hjärta. Den är gigantisk. Helt och hållet precis vad jag hade tänkt mig.
Åter till Sondre. På söndagen när det var dags att åka hem var det bara full fart och kortfattat för att komma hem så fort som möjligt. Fortfarande 40.3-40.7' feber. Det var tredje dagen och på måndag morgon ringde jag till Särna för att boka tid hos doktorn. De tog hemska halsprovet som visa negativt. Men inte blodprovet. En infektion i kroppen som satt i lungor öron, hals ja allt som följer därtill. Han fick pencillin och nu är han pigg och glad igen.

Idag har han hjälp mig baka veckans bröd och målat i sitt ritblock. Nu sover han lunch ute på det vitfrostiga gräset.
Sverre är ute i skogen med Mirja och jagar älg. Hon är super, får tag i älg varje gång. Dock springer hon iväg med dom till grannterrängen så det blir tokigt när man inte får skjuta men hon har fattat galoppen i alla fall. Så snart mer älgkött att sälja.

Nu blir det lite bilduppdateringar som avslut.

Bästa trion

  Fått super mycket bra leksaker från Storsätra familjen Karlsson

   Första Mcdonalds måltiden i Mora
     Pappa och Sondre i lekparken
   Sondre hjälper till i Utaåt med vedröjning
   Världens bästa moster på 1 års dagen


// F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar